Tíz hónap és a baguette,

avagy Dorá további kalandjai

Part 1- kezdjük az elején...hogy kerültem ide és főként miért?

2016. szeptember 04. 17:58 - domdori

Már kb. fél éve izgultam augusztus 31-e miatt, amikor is végre megérkeztem Saint-Étiennebe. 

De kezdjük az elején...miután szinte véletlenül rátaláltam az EVS (úgymint Európai Önkéntes Szolgálat-http://www.eplusifjusag.hu/hu/evs/volunteer) programjaira facebookon (EVS önkéntesek), elég hamar kiszúrta a szemem egy számomra érdekes, franciaországi lehetőség, amire egyből rá is ugrottam. Ekkor még nem sokat tudtam az egészről, kivéve a programleírást, ami alapján biztosan tudtam, hogy engem ez érdekel. Hosszabb olvasgatás után megtudtam, hogy ezek az önkéntes projektek az EU Erasmus+ programjainak a részei. Először is választanom kellett egy küldő szervezetet, nálam a FIVE-re (Fiatalok a Vidékért Egyesület- http://fve.hu/evs.html) esett a választás, aminek azóta is nagyon örülök. Ez volt itt a reklám helye :) De gyertek, mert egy baromi jó lehetőség.

Tehát augusztus utolsó napján megérkeztem Saint-Étiennebe, két nagy bőrönddel, ami eléggé megnehezítette az egész napomat. Budapestről mentem Párizsba repülővel, onnan pedig tovább vonattal Lyonig, ahol már várt egy kedves, francia úr, aki a fogadószervezetnél (Unis-Cité) tevékenykedik. Itt már egyből szerencsém volt megismerni két leendő lakótársamat, akikkel együtt -a francia úr segítségével megérkeztünk Saint-Étiennebe.

Négyen, leendő önkéntesek kaptunk egy lakást, mindenki saját szobával (ez szuperfantasztikus). Most 5 napja élünk együtt. Már ez a kis társaság is önmagában elég érdekes. Van egy litván lányunk, kedves aranyos-egyelőre még semmi különleges nem derült ki róla, csak hogy nagy világjáró (őt mostantól Szösziként fogom említeni). Van egy német lányunk, aki igazából a szülei révén török, muszlim vallású, gyönyörű vörös haja van és nagyon cuki, (legyen mostantól Merkel), illetve számomra a legmókásabb figura eddig az olasz fiúnk, aki kicsit hippi életmódot él, iszonyat nagy környezetvédő, vegán, naponta többször hangoztatja hogy meleg és MÁR 5 napja itt vagyunk, de még nem talált magának senkit...nehéz az élet :D (ő is nagyon jó fej, a továbbiakban Pasta no egg).

Tehát így éldegélünk együtt négyen, a lakás tágas és jó helyen van, viszont a háztartási berendezések közül eddig csak egy dolog működik, amit még életemben nem láttam, ez pedig egy pároló edény, amit a kamrában találtunk eldugva...(emiatt 5 napja bagetten és salátán élünk). Így mondhatom, hogy szerencsére jelenleg a legnagyobb problémája mindenkinek, hogy hogyan főzzünk meg egy tál tésztát.

Az elmúlt pár nap elég nyugis volt a következőkhöz képest. Volt egy international buli, ahol sok, főleg erasmusos diákkal találkozhattunk a helyi egyetemről, hétvégén pedig túráztunk egy nagyot a környéken, este iszogattunk. Holnap reggel kezdődik a 3 hetes francia kurzusunk, a délutáni programok egyelőre még kérdőjelesek, valamit már említettek...meglátjuk!

eu_flag-erasmus_vect_pos.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://doriesszentistvan.blog.hu/api/trackback/id/tr611675703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása